Проекти законів України Верховної Ради України VII-го скликання

proekty zakoniv Частина 3 статті 15 Закону України від 13 січня 2011 року 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» встановлює, що «проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття».

 *****************************************

Пошук законопроектів за реквізитами:   http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc2

Актуальні законопроекти: 

  Законопроекти, об'єктом яких є державні закупівлі (станом на 15.04.2013):

Номер
реєстрацiї

Дата
реєстрацiї

Назва законопроекту

12.12.2012

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зміни конкурсних умов)

12.12.2012

Пропозиції Президента до Закону "Про внесення змін до статті 3 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо регулювання закупівельних цін на молоко"

21.03.2013

Проект Постанови про направлення на доопрацювання Закону України "Про внесення змін до статті 3 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо регулювання закупівельних цін на молоко"

12.12.2012

Пропозиції Президента до Закону "Про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" щодо придбання документів для бібліотечних фондів"

21.01.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо особливостей здійснення закупівлі продуктів харчування для дошкільних навчальних закладів)

11.04.2013

Проект Постанови про відхилення проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо особливостей здійснення закупівлі продуктів харчування для дошкільних навчальних закладів)

23.01.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо предметів закупівель, на які не розповсюджується дія цього Закону)

11.04.2013

Проект Постанови про направлення на доопрацювання проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо предметів закупівель, на які не розповсюджується дія цього Закону)

24.01.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів)

27.03.2013

Проект Постанови про направлення на доопрацювання проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів)

06.02.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств)

11.04.2013

Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств)

14.02.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо встановлення закупівельних цін на молоко та впорядкування механізму державного цінового регулювання на сільськогосподарську продукцію (товари)

27.02.2013

Проект Закону про внесення змін до статті 15 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо регулювання закупівельних цін на молоко

26.02.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зміни вартості предмета закупівлі)

11.04.2013

Проект Постанови про відхилення проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зміни вартості предмета закупівлі)

01.03.2013

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запобігання корупційним правопорушенням та нецільовому використанню державних коштів під час здійснення державних закупівель)

04.03.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зменшення строків проведення процедур закупівель)

14.03.2013

Проект Закону про внесення змін до статті 28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо закупівлі путівок для оздоровлення та відпочинку дітей)

19.03.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників)

01.04.2013

Проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо закупівлі продуктів харчування для загальноосвітніх навчальних закладів)

02.04.2013

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури здійснення державних закупівель

02.04.2013

Проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушень законодавства при здійсненні державних закупівель, неефективного використання державних коштів та зловживань службовим становищем з боку посадових осіб Міністерства охорони здоров'я України, інших державних підприємств, установ та організацій у сфері охорони здоров'я та фармацевтичної галузі

05.04.2013

Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (щодо порядку проведення перевірок державних закупівель)

11.04.2013

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пріоритетності державних закупівель окремої сільськогосподарської продукції у фізичних осіб - виробників

15.05.2013

Проект Закону про відкритість використання публічних коштів

Законопроекти, з підготовки яких Комітет з питань економічної політики ВРУ визначено головним  ( станом на  26 .03.2013 )

Дата реєстрації Назва Ініціатор (и) Стадія розгляду в Комітеті з питань економічної політики
2055 21.01.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо особливостей здійснення закупівлі продуктів харчування для дошкільних навчальних закладів) Зубко Г.Г. Надано для ознайомлення (23.01.2013)
2071 23.01.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо предметів закупівель, на які не розповсюджується дія цього Закону) Тимошенко В.А, Надано для ознайомлення (25.01.2013)
2091 24.01.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів) Немілостівий В.О.  Надано для ознайомлення (29.01.2013) Висновок Головного науково-експертного управління 06.03.2013
2207 06.02.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств) Кличко В.В., Тягнибок О.Я. , Яценюк А.П. , Чумак В.В. ,   Оробець Л.Ю. , Головко М.Й.       Надано для ознайомлення (08.02.2013)
2394 26.02.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зміни вартості предмета закупівлі) Слюз Т.Я. Надано для ознайомлення (28.02.2013) Висновок Головного науково-експертного управління 15.03.2013
2443 01.03.2013 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запобігання корупційним правопорушенням та нецільовому використанню державних коштів під час здійснення державних закупівель) Яценюк А.П. , Петренко П.Д. , Іванчук А.В.       Надано для ознайомлення (05.03.2013)
2455 04.03.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо зменшення строків проведення процедур закупівель) Слюз Т.Я. Надано для ознайомлення (06.03.2013)
2542 14.03.2013 Проект Закону про внесення змін до статті 28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо закупівлі путівок для оздоровлення та відпочинку дітей) Дзоз В.О. Надано для ознайомлення (19.03.2013)      
2561 1 9 .03.2013 Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників) Слюз Т.Я. Надано для ознайомлення ( 22 .03.2013)

 Джерело: http :// w 1. c 1. rada . gov . ua / pls / zweb 2/ webproc 6_ current _ main ? id =& pid 069=158

   Упродовж 21.01-26.03 2013 року народні депутати зареєстрували ще 9 (дев ять) законопроектів в галузі державних закупівель.

  Слід відзначити, що сім з них ініційовано депутати трьох фракцій «Батьківщина», «Свобода» і «УДАР». Відповідно по одному законопроекту зареєстровано від Партії регіонів (Дзоз В.О) і позафракційного депутата Тимошенко В.О.

На сьогодні в багатостраждального пункту 3 статті 2 Закону «Про здійснення державних закупівель» можна нарахувати 35 винятків, які на законодавчому рівні дозволяють уникати конкурсних торгів.

 Проте бажання й надалі звужувати відкритість середовища державних закупівель не зникає!

 Характерно, що тепер відзначилися депутат «Батьківщини» Зубко Г.Г. (законопроект №2055)  стосовно « закупівлі продуктів харчування для дошкільних навчальних закладів » і позафракційний депутат Тимошенко В.О.  (законопроект №2071)  стосовно «послуг з постачання електроенергії , розподілу води, водяної пари і гарячої води (включно з холодоагентами), закупівля  яких  здійснюється  розпорядниками   бюджетних  коштів ».

 Нагадаємо, що згідно з Законом № 5044- VI  від 04.07.2012 року дія Закону про держзакупівлі не поширюється уже й на «корм для циркових тварин».

 Фахівці Фундації «Відкрите суспільство» вважають, що схвалювати законопроекти №2055 і №2071 недоцільно, оскільки вони  виводять з поля контролю громадськості важливі сфери державних закупівель.

 Законопроект №2091 народного депутата Немілостівого В.О. («Батьківщина») пронизаний турботою про вітчизняного товаровиробника.

 Метою його прийняття законопроекту №2091 є надання певних преференцій вітчизняному виробникові при здійсненні закупівель за державні кошти , що «сприятиме залученню місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг; забезпечить збереження мільйонів наявних і створення сотень тисяч нових робочих місць …».

 У законопроекті №2091 пропонується при визначенні переможця торгів з числа учасників до критеріїв оцінки пропозицій конкурсних торгів відносити не тільки ціну, але й критерії, які характеризують: «використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонується учасникам; вартість життєвого циклу товару, у тому числі - експлуатаційні видатки; сума надходжень до бюджетів усіх рівнів, державних фондів та внесків з отриманих сум під час виконання закупівлі товарів, робіт і послуг».

 У висновку Головного науково-експертного управління ВРУ до законопроекту №2091 йде мова про те, що згідно зі світов ою практик ою «дискримінація» іноземного товаровиробника сама по собі не сприяє підвищенню конкурентоздатності вітчизняних товаровиробників. Тому для вирішення такого завдання мають бути задіяні механізми державного регулювання, як, наприклад, пільгове кредитування на модернізацію та розвиток вітчизняних підприємств, стимулювання державних закупівель інноваційної продукції тощо. Згідно з законами економіки втрати національних споживачів від протекціоністської політики держави завжди більші, ніж вигода, яку отримає національний товаровиробник. »

 Фахівці Фундації «Відкрите суспільство» вважають, що положення законопроекту №2091 суперечать нормам і правилам СОТ , а також містять низку термінів («вартість життєвого циклу», «місцеві ресурси» тощо), які мають неоднозначне тлумачення, а тому даний законопроект схвалювати недоцільно.

 Характерно, що фахівці не можуть дійти згоди щодо обсягу держзакупівель. Так, у пояснювальній записці до законопроекту №2091  зазначено 500 млрд грн., тоді як у висновку Головного науково-експертного управління до законопроекту № 2394 фігурує «майже 120 млрд».   

 У пояснювальній записці до законопроекту № 2443 його ініціатори, оперуючи « офіційними даними Державної служби статистики України » вважають, загальний обсяг державних закупівель в 2011 році становив 135 млрд грн., а в 2012 році – 200 млрд грн.

 Три законопроекти ініційовано вперше обраною депутатом Т.Я. Слюз («Батьківщина»)

 Законопроект №2394 депутата Т.Я. Слюз можна вважати спробою розв язати проблеми підсилення прозорості держзакупівель за рахунок зменшення невиправдано високого цінового порогу , коли Закон про держзакупівлі не застосовується. . Так, пропонується зменшити вартість товарів і послуг з 100 до 50 тисяч гривень, а робіт –з 1 мільйона гривень до 300  тисяч  гривень, закупівля  яких здійснюється з обов’язковим застосуванням процедур , передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель», і аналогічно зменшити вартість предмета закупівлі таких товарів, послуг і робіт за умови застосування процедури електронного реверсивного аукціону .

 Метою законопроекту № 2455 (Т.Я. Слюз) є прискорення процесу здійснення  закупівлі товарів, послуг і робіт  розпорядниками державних коштів шляхом скорочення загальних термінів проведення закупівель орієнтовно на:

 - 24 дні – за процедурою відкритих торгів (сьогодні загальний термін здійснення закупівлі за цією процедурою триває 87 днів); 

 - 7 днів – за скороченою процедурою відкритих торгів (загальний термін здійснення за цією процедурою триває 45 днів);  ;

 - 4 дні – за закупівлею в одного учасника ;

 - 38 днів – за процедурою двоступеневих торгів ;

 - 14 днів – за скороченою процедурою двоступеневих торгів ;

 - 24 днів – за процедурою попередньої кваліфікації ;

 - 7 днів – за скороченою процедурою попередньої кваліфікації .

 На думку фахівців Фундації «Відкрите суспільство» , дані законопроекти є кроками в правильному напрямі, проте для переконання колег з депутатського корпусу необхідно надати відповідні розрахунки, що передбачено вимог ами ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України  

 Відповідно законопроекту №2542 депутата В.О. Дзоз (Партія регіонів) також потрібно надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включно з відповідними розрахунками). У даному законопроекті йде мова про зменшення питомої ваги цінового критерію при закупівлі путівок для оздоровлення та відпочинку дітей з 50 до 45 відсотків.

 Без переконливих розрахунків законопроект №2542 можна вважати лише пробою пера, оскільки у разі прийняття він кардинально не змінить ситуацію, а тільки додасть балів для звітності за кількістю поданих законопроектів (і прийнятих законів).

 Законопроектом №2561 депутата Т.Я. Слюз пропонується:

 - виключити положення Закону, яке дає право замовнику на виправлення арифметичних помилок, допущених в результаті арифметичних дій, виявлених у поданій пропозиції конкурсних торгів під час проведення її оцінки;

 - передбачити в Законі, що замовник відхиляє цінову пропозицію конкурсних торгів у разі якщо учасник надав цінову пропозицію конкурсних торгів з арифметичною помилкою;

 - передбачити в Законі встановлення механізму для недопущення виникнення конфлікту інтересів у осіб – членів комітету з конкурсних торгів ,

 - передбачити, що під час розкриття пропозицій конкурсних торгів оголошується найменування і місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота), а також дана інформація демонструється усім присутнім на розкритті пропозицій конкурсних торгів.

 На думку фахівців Фундації «Відкрите суспільство» , ідеї даного законопроекту заслуговують на увагу, проте його положення доцільно об єднати з іншими законопроектами від опозиційних фракцій такими, як:

  • №2207 «Про внесення змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств) (щодо підсилення прозорості закупівель підприємств)» , ініційований лідерами трьох демократичних фракцій і ще трьома народними депутатами та
  • №2443 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запобігання корупційним правопорушенням та нецільовому використанню державних коштів під час здійснення державних закупівель)», ініційований А. Яценюком, П. Петренком і А. Іванчуком.

Законопроект № 2207 у разі його схвалення Верховною Радою України має шанси позитивно вплинути на повернення (принаймні часткової)  прозорості  у полі державних закупівель.

Даним законопроектом пропонується зобов’язати підприємства , визначені у пункті 21 частини першої статті 1 Закону України  «Про здійснення державних закупівель», розміщувати звіти про результати проведення ними закупівель , які здійснюються за рахунок власних коштів, вартість предмету яких відповідає вимогам абзацу першого частини першої статті 2 цього закону, на веб-порталі   Уповноваженого органу (Міністерства економічного розвитку та торгівлі) протягом трьох робочих днів після укладання договору.

Законопроект №2207 вимагає оприлюднення інформації про закупівлі, які здійснюються за рахунок власних коштів, відповідно до абзацу сімнадцятого частини першої статті 10 Закону «Про здійснення державних закупівель».

Таким чином, закупівлі підприємств , утворених в установленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, зокрема державні, казенні, комунальні підприємства, а також господарські товариства , у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, їх дочірні підприємства, а також підприємства, господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше  відсотків належить державним, у тому числі казенним, комунальним підприємствам та господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, об'єднання  таких підприємств (господарських товариств), знову будуть доступними для моніторингу громадськістю.

У 2012 році державними, казенними, комунальними підприємствами , а також господарськими товариствами , в яких державна або комунальна частка акцій перевищує 50 відсотків, було укладено договорів про закупівлю товарів (робіт, послуг) на загальну суму 163,3 млрд. грн, що зумовлює необхідність забезпечення належного контролю за прозорістю та ефективністю закупівель вказаними суб’єктами.

Законопроект №2443 є значно ґрунтовнішим і покликаний ліквідувати прогалини, які є на сьогодні в чинному Законі «Про здійснення державних закупівель».

Так , окремі положення Закону про держзакупівлі містять прогалини, які сприяють нецільовому і неефективному використанню державних коштів Хоча неконкурентна процедура закупівлі в одного учасника вважається винятком і лише одним із видів процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти , у 2012 році загальна сума видат ків за укладеними договорами про закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в одного учасника с яг н у ла 137,2 млрд грн (68% від загального обсягу держзакупівель у звітному році).   Положення про здійснення закупівлі в одного учасника у разі нагальної потреби в зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів , відкрило замовникам можливість самостійно і на власний розсуд укладати договори з одним учасником, завищуючи при цьому ціну закупівлі без будь-якого погодження з боку Уповноваженого органу .

 Крім того, Закон «Про здійснення державних закупівель» не передбачає механізму для недопущення виведення коштів за кордон та ухилення від оподаткування під час здійснення державних закупівель.

 Ще однією суттєвою прогалиною Закону про держзакупівлі є відсутність механізму для недопущення виникнення конфлікту інтересів у осіб – членів комітету з конкурсних торгів .

  С таття 2 Закону «Про здійснення державних закупівель» встановлює н адто високий ціновий поріг, коли Закон не застосовується. Зокрема , конкурсні торги відбуваються лише тоді , якщо вартість робіт дорівнює або перевищує 1 млн грн.

Крім того, згідно з п.5 ч.2 статті 8 Закону про держзакупівлі передбачено, що Уповноважений орган Уповноважений орган Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку та торгівлі) у разі виявлення порушень законодавства у сфері держзакупівель під час здійснення моніторингу закупівель, повідомляє про такі факти Антимонопольний комітет України як орган оскарження. Водночас, Законом прямо не передбачено, яких саме заходів має вжити Антимонопольний комітет у результаті отримання подібного повідомлення.

Статтею 10 Закону про держзакупівлі передбачено, що замовник для оприлюднення на веб-порталі   Уповноваженого органу у порядку, встановленому цим Законом, надає інформацію про закупівлю , але Законом не передбачено прямого обов’язку Уповноваженого органу безпосередньо оприлюднити отриману інформацію на офіційному веб-порталі .

Зміни, які пропонуються ініціаторами законопроект № 2443, сприятимуть ліквідації вищезазначених прогалину законодавстві.

На думку фахівців Фундації «Відкрите суспільство» , схвалення законопроектів № 2207 і № 2443 сприятиме поліпшенню ситуації в законодавчому полі галузі державних закупівель. 

Законопроект України № 0884 вносить зміни до частини другої статті 16 Закону України № 2289-VI. Підсумково, можна навести наступні аргументи проти його підписання Президентом України:
1) термін "власні виробничі потужності" є менш уживаним, ніж "основні засоби", визначення яким надане, наприклад, статтею 14.1.138 Податкового кодексу України чи Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженим наказом МФУ N 92 від 27.04.2000. До того ж, для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух власних або отриманих на умовах фінансового лізингу об'єктів і орендованих цілісних майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів, призначено рахунок 10 "Основні засоби", затверджений у Плані рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 р. N 291, а (суб)рахунку для "власних виробничих потужностей" не створювалося.
2) чому виявилися потрібні саме власні, а не орендовані виробничі потужності для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання? Адже значна частина господарських товариств та підприємств працюють або ж на умовах (оперативного чи фінансового) лізингу (ст. 14.1.97 ПКУ), або з використанням давальницької сировини (ст. 209.15.5 ПКУ).
3) післяпродажне обслуговування споживача в межах господарської діяльності статтею 14.1.108 ПКУ віднесено до маркетингових послуг (маркетинг). Сполучник "або" відносно центрів післяпродажного обслуговування, як одного з видів матеріально-технічного забезпечення, пом'якшує не зовсім адекватне визначення власних потужностей, але знову ж таки, чому постачальники товарів та послуг не можуть користуватися зовнішніми центрами на підставі договорів про збут та маркетинг продукції? Адже аутсорсинг каналів збуту та маркетингу для багатьох видів товарів є ледь не єдиною формою продажів. Після підписання Закону України № 0884 від постачальників вимагатимуть створювати або придбавати власні канали збуту та післяпродажної підтримки, а не користуватися послугами субпідрядників.

  проект Закону України від 12.12.2012 № 0987 "Пропозиції Президента до Закону "Про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" щодо придбання документів для бібліотечних фондів"".   Президент України відхилив прийнятий Верховною Радою України 22 лютого 2012 року Закон України «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо придбання документів для бібліотечних фондів. Проте 12.12.2012 року зареєстровано і перебуває на розгляді в Комітеті з питань економічної політики законопроект 0987 (суб’єкт законодавчої ініціативи – народні депутати Томенко М.В., Єресько І.Г.).   Пропозиції Президента України до Закону  «

Ви тут: Головна